Jaarverslag 2023

7 maart 2024

Jaarverslag 2023

Stichting 4 Mei Herdenking Dronten heeft in 2023 diverse activiteiten uitgevoerd. In het jaarverslag is alles op een rij gezet.

2023 was het voor het eerst dat er sinds 1977 geen Airgunner meer bij de herdenking aanwezig was. In dit jaar werden contacten met het Stewart’s Melville College in Edinburgh hechter. Het is mooi, waardvol en bijzonder hoe het verhaal van William Ward, één van de bemanningsleden van ‘ons’ monument, hierin verbindend is. Bijzonder was de aanwezigheid van familieleden van William Ward bij de herdenking op 4 mei. Omroep Flevoland vertelt dit verhaal in de documentaire ‘Never unprepared’.

Stichting 4 Mei Herdenking Dronten bevindt zich in een overgangsfase. Hoe geven we vorm aan herdenken zonder de aanwezigheid van Airgunners? Hoe kunnen vertrouwde elementen en vernieuwende elementen hun plek gaan vinden in het programma gaan vinden? ‘Opdat we niet vergeten’ en ‘May peace prevail on earth’.

Klik hier om het jaarverslag te lezen.